Padvindsters

Zin om elke week weer iets anders te beleven? Kom dan eens kijken bij de padvindsters!
De padvindsters zijn meiden die zich elke vrijdagavond vermaken met allerlei uitdagende activiteiten die we op en rond de scoutingboerderij kunnen ondernemen. Wat we zoal doen?

• grote en kleine spellen
  • koken
  • toneel spelen
  • knutselen
  • speurtochten lopen en fietsen
  • kampvuur stoken
  • film kijken
  • knopen/pionieren

Maar het belangrijkste is dat we samenwerken, veel plezier maken en een gezellige avond hebben.

Elk jaar gaan we een week op zomerkamp. Met z’n allen trekken we erop uit (soms op de fiets!) en staan een week op een scoutingterrein ergens in Nederland of omringende landen. Wat doen we zoal op kamp? Ten eerste zetten de padvindsters zelf de tenten op en bouwen een keuken, met palen en touw. Overdag doen we allerlei spellen in het bos, maar we gaan ook vaak zwemmen en een stadje bezoeken. ’s Avonds wordt er door de padvindsters zelf gekookt en stoken we een kampvuur. Daarbij zingen we gekke liedjes of bakken broodjes op de hete kolen. Kortom het zomerkamp is altijd een supergezellige week die geen padvindster wil missen!

Naast het zomerkamp hebben we door het jaar heen een aantal padvindsterweekendjes op de scoutingboerderij. Ook dan ondernemen we veel verschillende dingen, vaak rond een bepaald thema. En als je echt fanatiek bent ga je op PaRoBa, dat is een regionale scoutingwedstrijd in het Amsterdamse bos. Tijdens dit weekend krijg je voor bijna alles wat je doet punten van de jury: tent opzetten, koken, sport&spel en de hike. Als je wint mag je naar de landelijke scoutingwedstrijden in Baarn. De Paroba is altijd een groot avontuur waarbij je ook nog eens veel scouts van andere groepen ontmoet!

We hopen dat je een idee hebt gekregen van wat we allemaal doen bij de padvindsters.

Als je het leuk vind om een keer te komen kijken, klik dan op "Lid worden".